sábado, 26 de marzo de 2016

FRIDA KAHLO




                                                   Com a sigut la seua vida?



      Frida Kahlo (1907-1954) va ser una pintora mexicana. 


        Als divuit anys Frida Kahlo va sofrir un gravíssim accident que la va obligar a una llarga convalescència, durant la qual va aprendre a pintar, i que va influir amb tota probabilitat en la formació del complex món psicològic que es reflecteix en les seves obres. 






OBRES DE FRIDA KAHLO



Autorretrat amb monos (1943)
Henry Ford Hospital (1932)
















Diego i jo (1949)
Les Dos Frides (1939)











FRIDA I EL SURREALISME

    L'aparença onírica de les seves imatges propiciava la relació de la seva simbologia amb el surrealisme, alguna cosa que Frida Kahlo negaria rotundament: "Se'm prenia per una surrealista. Això no és correcte, jo mai he pintat somnis, la qual cosa jo he representat era la meva realitat."

     Però Frida no només va rebutjar el caràcter surrealista de la seva pintura, sinó que va professar una profunda aversió cap als representants del moviment. Havia conegut a Breton a Mèxic en 1938 i a l'any següent va passar diversos mesos a París, on va tenir ocasió d'entrar en contacte amb els altres surrealistes. L'opinió que li mereixien la va expressar sense cortapisas en una carta que va escriure des d'allí a Nicolas Muray: "No pots imaginar-te el joputas que són aquesta gent; em fan vomitar. Són tan condenadamente intel·lectuals i degenerats, que ja no els aguanto més."


     



PÀGINES D'INTERÉS





No hay comentarios:

Publicar un comentario